به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی‌تلگر‌‌اف “فریتس لن‌مان” مدیر ارشد بخش استراتژی مایکروسافت اذعان کرد که تلاش این شرکت برای خرید فیس‌بوک در سال ۲۰۰۷ که به خاطر مشابهت‌های فراوان فیس‌بوک به مایکروسافت صورت گرفت، ناکام مانده بود.

لن‌مان که در کنفرانس «چگونه کسب کنیم ؟» در کنفرانس وب در پاریس سخن می‌گفت، تصریح کرد: بله ما برای بدست آوردن فیس‌بوک تلاش کردیم. فیس‌بوک شباهت‌های زیادی به ژیشینه مایکروسافت در آن روز داشت.

این پاسخ در واقع تاییدی بود بر شایعه‌ای که برای اولین بار در کتاب «تاثیر فیس‌بوک» به قلم «دیوید پاتریک» مطرح شد.

لن‌مان همچنین با اعلام اینکه “مارک زوکربرگ” موسس فیس‌بوک پیشنهاد ۱۵ میلیارد دلاری “استیو بالمر” را در سال ۲۰۰۷ رد کرد، تاکید کرد که البته در این سال‌ها به مانند مایکروسافت به ارزش فیس‌بوک نیز افزوده شده است.

وی همچنین اعلام کرد که مایکروسافت پس از رد این درخواست توسط زوکربرگ ۲۴۰ میلیون دلار برای خرید یک شرکت دیگر هزینه کرد و دو شرکت اکنون در حال همکاری برای بازار جستجو در فیس‌بوک توسط موتور جستجوگر بینگ هستند.

در کتاب دیوید پاتریک او ادعا کرده بود که استیو بالمر در ژاسخ به جواب منفی زوکربرگ پرسیده بود که چرا ما نمی‌توانیم شما را با ۱۵ میلیارد دلار بخریم؟ که زوکربرگ در پاسخ اعلام کرده است که من نمی خواهم شرکت را بفروشم چرا که من می‌توانم کنترل شرکت را حفظ کنم.

گفتنی است در آخرین برآوردها ارزش شرکت مایکروسافت ۲۳۳ میلیارد دلار و ارزش شرکت فیس‌بوک ۴۱ میلیارد دلار برآورد شده است.

منبع