شركت مايكروسافت در افزايش محبوبيت موتورجست‌وجوي خود موسوم به Bing با سرعت آهسته‌اي پيش مي‌رود، اما كارشناسان بر اساس بررسي جديد خود اعلام كردند كه اين شركت در بازار آنلاين رقابت تنگاتنگي با رقباي ديرينه خود دارد.

به نقل از سي‌نت، يكي از شركت‌هاي مطرح در حوزه تحقيقات آنلاين اعلام كرد كه طي ماه گذشته، سايت‌هاي اينترنتي مايكروسافت بيشترين محبوبيت را نزد كاربران داشته‌اند. 

طبق گزارش جديد مركز تحقيقاتي comScore، سايت‌هاي اينترنتي مايكروسافت از جمله Microsoft.com، پورتال MSN.com و جست‌وجوگر اينترنتي Bing.com در ماه سپتامبر سال جاري 15 درصد از كل زمان گشت‌وگذارهاي اينترنتي كاربران را به خود اختصاص دادند. 

به گفته شركت comScore، با اين رقم ميزان مراجعه به سايت‌هاي اينترنتي مايكروسافت در مقايسه با سپتامبر 2009 حدود 43 درصد افزايش يافته است. 

يكي از مهم‌ترين دلايلي كه باعث افزايش مراجعه كاربران به سايت‌هاي مايكروسافت شده، سرويس ارسال پيام‌هاي اينترنتي Live Messenger بوده است و به گفته تحليلگران، 70 درصد حضور كاربران در سايت‌هاي مايكروسافت مربوط به اين سرويس مي‌شده است.

در مجموع، كاربران در ماه سپتامبر سال جاري ميلادي 27 ميليارد ساعت را در اينترنت سپري كردند كه اين رقم حاكي از رشد 24 درصدي آن نسبت به سال گذشته است. 

طبق آمارها، كاربران در اين دوره زماني 3.9 ميليارد ساعت در سايت‌هاي وابسته به شركت مايكروسافت حضور داشتند كه اين رقم در مقايسه با 2.7 ميليارد ساعت در سپتامبر 2008 رشد قابل‌ملاحظه‌اي را نشان مي‌دهد.

آمارهاي شركت comScore بر اساس سرويس World Metrix اعلام شده است و بر اساس آن گفته مي‌شود كه در حال حاضر 1.2 ميليارد كاربر اينترنتي بالاي 15 سال در دنيا وجود دارد.


منبع