مايكروسافت از كنفرانس SugarCon 2010 در شهر سان فرانسيسكو براي تشريح جزئيات استراتژي خود در مورد سرويس هاي كلود آزور استفاده كرد.

به نقل از وي تري، راب كرافت يكي از مديران برجسته بخش سرويس هاي كلود شركت مايكروسافت به حاضران در اين كنفرانس گفت كه مايكروسافت براي سال هاي متمادي يك شركت توليدكننده برنامه و نرم افزار بوده و تاكنون 15 نسخه از برخي برنامه هايش را توليد كرده و در مورد ويندوز تاكنون دست به توليد 8 نسخه اصلي زده است. اما حال مي خواهد به طور جدي به راه اندازي خدمات و سرويس هاي كلود توجه كند. 

وي اين كار را يك سرمايه گذاري درازمدت و مطمئن از سوي مايكروسافت توصيف كرد. به گفته او Azure كه توسط شش ديتا سنتر در شهرهاي مختلف آمريكا، آسيا و اروپا مديريت خواهد شد دسترسي به بسياري از خدمات كه قبلاً با نصب نرم افزار بر روي رايانه ممكن بود را به طور شبكه اي ممكن مي كند. 

اين سيستم توانايي ذخيره سازي حجم زيادي از اطلاعات را خواهد داشت و نسخه هاي پتشيان متعددي از آنها نيز براي كسب اطمينان تهيه خواهد شد. 

مايكروسافت دردسترس بودن اين سرويس را تا 99 درصد تضمين كرده و تخفيف هاي ويژه اي به كاربراني كه به طور طولاني مدت از اين سرويس ها استفاده كنند، اعطا مي كند.


منبع