مایکروسافت همچنان به موتور جستوجوی یاهو علاقهمند است
مدير اجرايي مايكروسافت طي مصاحبهاي اعلام كرد كه اين غول نرمافزار آمريكايي براي بهدست آوردن كسب و كار جستوجوي ياهو علاقهمند مانده و مايل است دير يا زود قراردادي ترتيب دهد.
استيو بالمر در مصاحبهاي كه در
بخش آنلاين وال استريت ژورنال منتشر شد اظهار كرد: فكر ميكنم قرارداد
جستوجو براي مايكروسافت و ياهو منطقي به نظر برسد و فكر ميكنم نسبت به
آن بسيار آمادهام.
وي در بخشي از اين مصاحبه عنوان كرد: فكر ميكنم ايدههاي خوب بهتر است سريعتر انجام بگيرند و اگر ما اين قرارداد را زودتر انجام دهيم شايد براي هر دو شركت و مطمئنا براي ياهو بهتر باشد.
مدير اجرايي مايكروسافت ضمن رد
وجود مذاكرات ميان اين دو شركت اعلام كرد اگر چنين گفتوگوهايي وجود داشت
نيز در مورد آن صحبت نميكرد.
بالمر كه كي لو، يكي از مديران سابق ياهو را هفته گذشته بهعنوان رييس خدمات آنلاين مايكروسافت استخدام كرد گفت: اگر ياهو با اين شركت در زمينه جستوجو متحد شود گوگل بهزودي رقيب جديتر در مقابل خواهد داشت اگرچه مايكروسافت كاملا آماده است تا بدون شراكت با ياهو رقابت كند.
گوگل بازار جستوجو را با داشتن بيش از 60 درصد سهم در اختيار دارد؛ در حالي كه سهم ياهو در اين بازار در حدود 20 درصد بوده و مايكروسافت با سهم پايين 10 درصد با فاصله زيادي پس از اين دو شركت قرار دارد.
مايكروسافت اكنون براي به چالش كشيدن گوگل در تلاش براي تقويت بخش آنلاينش است و براي اين منظور آماده است تا پول مورد نياز را صرف كند. پيشنهاد 5/47 ميليارد دلاري اين شركت براي خريد ياهو كه از سوي اين شركت اينترنتي رد شد نيز در راستاي اين هدف بود.
بالمر كه كي لو، يكي از مديران سابق ياهو را هفته گذشته بهعنوان رييس خدمات آنلاين مايكروسافت استخدام كرد گفت: اگر ياهو با اين شركت در زمينه جستوجو متحد شود گوگل بهزودي رقيب جديتر در مقابل خواهد داشت اگرچه مايكروسافت كاملا آماده است تا بدون شراكت با ياهو رقابت كند.
گوگل بازار جستوجو را با داشتن بيش از 60 درصد سهم در اختيار دارد؛ در حالي كه سهم ياهو در اين بازار در حدود 20 درصد بوده و مايكروسافت با سهم پايين 10 درصد با فاصله زيادي پس از اين دو شركت قرار دارد.
مايكروسافت اكنون براي به چالش كشيدن گوگل در تلاش براي تقويت بخش آنلاينش است و براي اين منظور آماده است تا پول مورد نياز را صرف كند. پيشنهاد 5/47 ميليارد دلاري اين شركت براي خريد ياهو كه از سوي اين شركت اينترنتي رد شد نيز در راستاي اين هدف بود.
+ نوشته شده در یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۷ ساعت توسط محمد بشارت
|