وبسايتهاي مايكروسافت برترين مكانهاي آنلاين در ماه سپتامبر
بررسي انجام گرفته توسط كام اسكار نشان داد كاربران اينترنت در ماه سپتامبر زمان بيشتري را در وب سايتهاي مايكروسافت نسبت به هر وب سايت ديگري گذراندند.
طبق اين بررسي، 1.2 ميليارد كاربر اينترنت 15 سال به بالا در مجموع حدود 27 ميليارد ساعت را در ماه سپتامبر در اينترنت سپري كردند.
اما وبسايتهاي مايكروسافت حدود 14.5 درصد از دقايق سپري شده در اينترنت در سطح جهاني را در اين ماه به خود اختصاص دادند كه آنها را به سرگرمكنندهترين مكانهاي اينترنتي تبديل كرد.
وبسايتهاي گوگل با اختصاص 9.3 درصد از زمان كاربران در مكان دوم و ياهو و فيس بوك با 6.3 و 5.1 درصد در مكانهاي بعدي قرار گرفتند. سايت اشتراكگذاري يوتيوب حدود نيمي از 2.5 ميليارد ساعت سپري شده كاربران در گوگل را به خود اختصاص داد.
حدود 70 درصد از زمان سپري شده در وبسايتهاي مايكروسافت در سرويس ويندوز لايو مسنجر اين غول نرمافزاري بود؛ ساعت سپري شده در سرويس شبكه اجتماعي فيس بوك نيز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود سه برابر شد.
محبوبيت وبسايتها در مناطق مختلف متفاوت بود به طوري كه وبسايتهاي مايكروسافت در اروپا، آمريكاي لاتين، آفريقا و خاورميانه در صدر بودند، در حالي كه ياهو بزرگترين سهم را در آمريكاي شمالي و سهم قابل توجه 7.9 درصد را از زمان سپري شده آنلاين كاربران آسيا اقيانوسيه در ماه سپتامبر به دست آورد.