بر اساس گزارش جديد منتشر شد در روزنامه Financial Times، شرکت مايکروسافت آژانس تبليغات اينترنتي خود با نام Razorfish را به فروش مي‌رساند.

مايکروسافت که Razorfish را در سال 2007 ميلادي به عنوان بخشي از شرکت بزرگ 6 ميليارد دلاري Aquantive خريداري کرده بود، از "مورگان استنلي"(Morgan Stanley) يکي از مديران خود درخواست کرده است تا براي اين آژانس يک خريدار مناسب پيدا کند. در اين گزارش اعلام شده است که شرکت بازاريابي فرانسوي Publicis Groupe يکي از خريداران Razorfish محسوب مي‌شود.

اين آژانس تبليغات اينترنتي که پيش‌تر با نام Avenue A/Razorfish شناخته مي‌شد، طراحي لوگوي جست‌وجوگر جديد مايکروسافت موسوم به Bing را برعهده داشته و به توليد تبليغات آنلاين براي فضاهاي عمومي مايکروسافت مشغول بوده است. دفتر مرکزي اين آژانس که بيش از 2 هزار کارمند در آن مشغول به کار هستند، در سياتل آمريکا واقع شده است و از مشتريان آن مي‌توان به شرکت دل(Dell)، ديزني(Disney) و نايک(Nike) اشاره کرد.

يکي از کارشناسان Financial Times ارزش آژانس تبليغات اينترنتي Razorfish را بين 600 تا 700 ميليون دلار برآورد کرد.

مديران مايکروسافت و Razorfish هنوز هيچ مطلبي را در تکميل اين خبر منتشر نکرده‌اند.


منبع